lördag 5 mars 2011

Lördagen full med äventyr!

Chauffören plockade upp oss 9:30 efter vi ätit den vanliga frukosten som består av rostat bröd, juice, mjölk/yoghurt och flingor :P Arti, som hjälper oss att planera våra helgaktiviteter på sandvik sa att vi skulle hinna med fyra grejer som stod på vår lista med saker vi ville göra. Nog hann vi med fyra aktiviteter men inte var det alls som vi hade tänkt :P
Vi startade med att åka till ett spa för att boka tid, Julia och Matilda ville ha massage, de blev en tid imorgon för de tog endast emot bokningar en dag i förväg…





Efter det åkte vi till byggnaden där Ghandis fru dog, kostade 100 rupies att gå in och då fick man en stor gul biljett och i byggnaden fanns det saker kvar sedan de levde där. Bestick de använt, badkar, kläder m.m. När vi gick in i ett rum stod det en guide där och ville ha våra biljetter, vi gav han dom snällt och han lade dem i en låda som var i rummet. Fler turister kom, men de fick ju behålla sina biljetter, vi ville ju också ha våra, som ett minne liksom. Guiden gick och när alla turister kollade bort från oss öppnade Julia lådan och snabbt som attan tog vi tillbaka våra biljetter helt ljudlöst. Tills Julia skulle stänga lådan, skåpet såg gammalt ut så hon tänkte att man behövde ta i lite. Tänkt och gjort, det blev en himla smäll! Lådan gled lättare än hon trodde, men tror de inte var så många som fatta vad som hände… som tur var :P





Därefter bar det av mot en liten hantverksbutik, där det fanns både elefanter, sjalar och schackspel. Julia hittade en sjal för 1000 rupies men tyckte det var lite dyrt och sa att hon skulle tänka på det eftersom hon tyckte den var dyr. De satte ner priset något och innan vi var ute ur affären hade hon fått den för 700 rupies. Alltså ca 100 kronor :P Helt klart värt det enligt oss!
Bilfärden fortsatte mot en matbutik där vi köpte lite snacks och efter det mot ett köpcentrum. Vi ville till McDonalds för lite lunch, blev kycklingburgare med massa sallad på... Hoppas verkligen att den var okej!! I samma byggnad var det massa butiker. Jag köpte en väska med rosa blommor på, perfekt för stranden i sommar, Frida hittade lite armband som hon fastnade för.
Nästa anhalt blev en gård, eller vad man ska kalla det. På vägen in blev vi utskrattade av några pojkar i 12 årsåldern och senare ville några äldre ”pojkar” ha kort på oss med en av dem. Det gick ju bra, tänker inte skriva kommentaren Julia sa! Vi gick runt i parken och började tröttna så vi begav oss mot bilen. På vägen dit halkade jag lite efter de andra, men max 3 meter och direkt kom det en gumma mot mig och innan jag han blinka hade hon ritat ett rött streck i pannan på mig! Jag ropade på hjälp men ingen kom och räddade mig xD Sen ville hon ha betalt också.. Aldrig att jag tänker betala någon som hoppar på mig och ritar ett rött streck jag inte ville ha så jag sprang ikapp de andra och ville bara få bort strecket. Men de bara skrattade och det blev ett antal kort med mig på. Med och utan solglasögon för Julia sa med skrattet i halsen: ”Om du sätter på dig de här syns det inte lika bra”. Haha men det gjorde det ju visst! Som tur var fanns det ca 1 mun vatten kvar i flaskan vi hade med oss och med hjälp av det fick jag bort det röda sträcket. Kan ju säga att det inte bara var en Indier som kollade under tiden detta hände och några försökte knäppa kort i smyg… Igen!





Tanken var att vi skulle se solnedgången vid Parvati tempel i idag också men då det var 3 timmar kvar till solnedgången då vi var klara med shoppingrundan beslutade vi oss för att åka hem. Vi stannade till vid vägkanten för att kolla på lite krukor och Frida köpte två. Det fanns flera fina och inte helt omöjligt att jag köper en jag med vid ett annat tillfälle :PVäl hemma blev det mat och datorsittande resten utav kvällen. Vid maten var det idag Julias tur att göra bort sig. Hon lyckades självklart hälla ut skålen med sås som hon fick till maten. Dem fick komma och torka rent med moppen medans vi andra bara satt och skrattade åt henne. Denna dag hhann vi med mycket på inte allt för lång tid och roligt är det minsta man kan säga att vi hade :P
Kram på er
Cizzi och Frida

1 kommentar:

  1. Passa dig Cizzi se till och håll ihop med gruppen;)Jag tror ni har minnen för livet efter er lite konstiga Indien resa. Sköt om er /Nettan

    SvaraRadera