fredag 11 mars 2011

Frida eats like a horse!

Då har ännu en dag när som helst passerat här i Pune!! Nedräkningen meddelar att vi nu har 3 dagar kvar på Sandvik och totalt 7 dagar i Pune innan vi beger oss på nya äventyr mot Goa.

Jag, Frida, har fått hålla mig ifrån Sandvik även idag. En förkylning med feber, huvudvärk och hosta som inte vill ge med sig. Fick träffa läkare nummer två idag, den första träffa jag i onsdags, fick ytterligare några piller som jag ska äta. Så tror att det är uppe i 6 olika sorter nu. Blev order om att vila hela helgen så skulle jag nog vara igång ordentligt till på måndag. Tror att febern har gett med sig och hostan har minskat så det går i alla fall åt rätt håll :)


På Sandvik har det varit som vanligt säger dem. Fått lite genomgångar av olika delar men där i mellan har det blivit lite segt. Det som i övrigt hände på Sandvik idag var att chefen för avdelningen kom in till oss och sa "Bad news". Jag var själv där just då eftersom jag precis träffat företagsdoktorn. Han visade en artikel om en jordbävning i Japan och frågade om vi hade några klasskamrater där. Det har vi ju, 4st, så självklart blev vi lite oroliga över hur illa det kunde vara med dem. Det var skönt när man sen fick rapport om att skolan varit i kontakt med alla som befinner sig där och att de är oskadda och mår bra trotts omständigheterna. Sen får vi så klart inte glömma Julias kommentar när vi klev av bussen, "Man känner verkligen hur det rinner från rumpan", resten får ni fantisera ihop själva ;) haha!!

Planerna för helgen har blivit lite förändrade på grund av att jag är sjuk. Tanken var att vi tidigt imorgon bitti skulle bege oss till Mumbai som ligger 3-4h med bil härifrån. Men för att jag inte ska missa det kommer vi få åka dit en dag nästa vecka i stället. Jättesnällt av de att göra så trots att det innebär att vi missar en dag på Sandvik. Vilken dag det blir vet vi inte än men oavsett har vi som sagt bara tre dagar på fabriken nästa vecka då!! :)

På marknaden tillsammans med Margret


Kvällen har vi återigen fått äran att tillbringa med högsta chefens fru Margret. Jag följde med trots order om vila, legat i sängen i 3 dagar och var SÅ rastlös! Jätteskönt att åka iväg på saker med någon som man förstår vad hon säger hela tiden. Vi besökte Tulsibaug Market, en marknad med allt från grönskaer, mässingprylar, krukor och smycken. Ja det mesta kunde man nog hitta där.

Folk fanns det i alla fall gott om även där.


Väl tillbaka slog vi oss ner i Guest House med datorerna och efter en liten stund kom Margert över med några kanelbullar, hon är så snäll!


Och jag får väl lov att skriva om dagens middag också... Annars kommer väl Cizzi göra det ändå! Jag kommer snart vara känd som "The girl who eats like a horse" bland personalen som jobbar på Polka Dots, där vi nästan jämt äter. De har vid flera tillfällen stått och kollat förvånat och skrattat åt oss när jag hugger in på någon av de andras rester efter att ha ätit upp min egen mat. Idag blev det ett litet missförstånd när vi beställde in maten så vi fick in 5 tallrikar med mat i stället för 4.... Åt först upp min egna mat som jag beställt in en extra pommes till och när ingen av de andra tänkte ta för sig av den överblivna tallriken högg jag in även på den. Kan säga att personalen stirrade lite grann och de blev nog väldigt förvånade när även den tallriken var tom när dem plockade undan. Vi tyckte det hade varit kul att beställa in efterrätt också men tyvärr hade vi inte tid för det idag, haha!!

Kram från Frida & Cizzi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar