onsdag 16 mars 2011

En underbar känsla!

Nu har vi för sista gången åkt med Sandviks bussen hem från praktiken för den här resan! Imorgon åker vi med Arti på en utflykt till Mumbai och sen börjar den semestervecka som vi längtat efter hela den här resan!! Känns helt sjukt att tiden har gått så fort. Både jag och Cizzi kan erkänna att man stundtals har saknat de bekanta där hemma väldigt mycket men i det stora hela har den här resan varit fylld av så många olika upplevelser och intryck så att man inte riktigt har hunnit reagera på hur länge sedan det egentligen var man träffade dem nära och kära senast.

Chaufförsplatsen på Sandviks bussen

Igår var det en dag som jag tror att vi båda alltid kommer att komma ihåg från den här resan. Vi var hembjudna till en utav operatörerna för att få möjligheten att se hur dem bodde. Så efter lunchen på fabriken åkte vi tillsammans med honom, och en kvinnlig kollega till honom, först en vända för att titta på lite olika tempel och fort. Var alldeles för varmt för att kunna njuta ordentligt men ändå trevligt att få komma iväg lite.

Vi åkte vidare hem till honom, där fick vi träffa en stor indisk familj! Han bodde tillsammans med sin fru och 2 barn och sin bror med fru och 2 barn. Det första han visade när vi kom dit var en jättefin stor målning som stod mot väggen. Vi blev alla jätteförvånade och skulle inte förvåna mig om vi stod och gapa. Visade sig att hans bror var konstnär, och en grym sådan om man frågar oss. Sen visade han oss resten av huset innan vi blev bjudna på pizza. Besöket hos de avslutades med ett besök i en jättefin trädgård och ytterligare ett tempel. Jättetacksamma över att vi fick den här upplevelsen under våran tid i Indien!

Några utav dem som följde med oss till trädgården

Den fina trädgården

Idag på fabriken har vi väl i stort sett bara gått runt för att säga hej då till några utav dem som vi träffat under våran praktik. Känslan när vi lämnade in våra passerkort var helt underbar, det innebär att vi är klara på Sandvik och snart befinner oss i Goa på semester. Snacka om glada tjejer :)

Nej. nu ska vi bege oss till Polka Dots för att äta en sista middag. Kommer nog beställas in en hel del mat idag men det gäller ju att passa på.

Sist av allt ska jag bara säga STORT grattis till farmor som fyller år idag. Grattis och vi syns när jag kommer hem!!