söndag 20 februari 2011

Idag smäller det!!

Nu har jag intagit soffläge framför VM-slalom. Bagaget är färdigpackat, väger för närvarande 18,9kg (max är 20kg), det är bara lite svenskt godis som presenter till Indierna som ska ner så jag ska nog klarar mig ifrån övervikt. Handbagaget är också i stort sätt klart, bara datorn som ska ner.

Sen får jag väl lov att erkänna att jag inte skulle ha sagt åt Cizzi att hon hade dålig tajming med sin förkylning. Min var betydligt sämre, började hosta igår och nu har jag även fått nackspärr. Kommer bli kul att tillbringa flera timmar på flyget... Fick planera om lite i bagaget i morse då mamma ansåg att jag skulle plocka ur shampoo, balsam och sånt och i stället packa ner pasta, pulvermos och nyponsoppa. Med tanke på att jag är ganska så kräsen på mat i vanliga fall finns det risk för att det kan vara svårt att hitta något att få i sig om detta bryter ut i en riktig förkylning med feber och skit. Eftersom man inte vill se ut som ett benrangel när man kommer hem så var det bäst att lyda!!

Cizzi däremot springer mest runt där hemma just nu och försöker packa ner det sista. Sista minuten? Nej då, är drygt en timme kvar tills jag ska hämta henne. Annars är hon mest orolig för att hon ska ha glömt något men jag tror nog att allt kommer bli super bara vi är på plats på Arlanda!!

Så, nu ska jag äta lite lunch innan jag packar in i bilen. Hinna springa in på affären också innan jag ska vara ute hos Cizzi i skogen kl 12.40.

Ha det så bra här hemma i kylan så syns vi i Sverige igen till våren (om vi nu lyckas ta oss hem igen)!! Nästa uppdatering kommer att ske från Indien så fort vi får tillgång till internet så att vi kan hålla er uppdaterade om hur resan och allt har gått.

Kram och på återhörande
Frida (& Cizzi)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar